L'Oficina d'Atenció a la ciutadania de l'Ajuntament renova la certificació de qualitat ISO 9001

L'Oficina d'Atenció a la ciutadania de l'Ajuntament renova la certificació de qualitat ISO 9001

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament renova la certificació de qualitat ISO 9001

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Valls ha renovat la certificació ISO 9001 assolida l’any 2015. La ISO 9001 certifica la qualitat d'aquest servei municipal que aquest any ha atès presencialment més de 32.000 persones, i ha gestionat més de 40.000 trucades telefòniques i que en els seus 16 anys d’història s'ha consolidat com el centre principal d'informació, consultes i tramitació pels ciutadans dels diversos serveis que presta l'Ajuntament.

Entre altres dades, els auditors han valorat positivament les enquestes de satisfacció dels usuaris realitzades en diferents períodes de l’any, que confirmen que es mantenen i milloren els estàndards de qualitat establerts. Així, un 98,2% de les persones que van respondre l’enquesta considera el servei com a «útil» o «molt útil» i en destaquen com a punts forts el poc temps d’espera en ser atesos (94,78%) i també el bon tracte del personal (97,39%). Un 93,8% dels ciutadans enquestats considera que a l’OAC s’ha resolt la seva consulta o tràmit de manera ràpida i  en general  assenyalen les actuals dependències de l’oficina com adequades. En aquest punt, s’està valorant la possibilitat d’una nova distribució d’espais, amb el principal objectiu de millorar el disponible actualment per a l’espera de torn dels ciutadans i millorar la confidencialitat substituint els mostradors amb taules per a una atenció personalitzada en tota l’oficina.

Entre el tipus de servei que realitzen els ciutadans a l’OAC, un 64% són tràmits i un 33% consultes. La ISO 9001 concedida per AENOR l’any 2015 va comportar l’adaptació del servei a les especificacions d'aquesta normativa d’acord amb un manual específic de qualitat que descriu, amb l'objectiu de millorar els serveis al ciutadà, els diferents procediments d'atenció al públic. En l’últim any s’ha continuat amb la catalogació dels tràmits municipals, millorant així la relació dels vallencs amb el consistori, oferint un servei d'informació, registre i tramitació àgil en un sol espai per tal d'estalviar al ciutadà haver de recórrer diferents departaments municipals.

També s’està treballant per ampliar els tràmits telemàtics que es poden fer des de la seu electrònica. El manteniment dels continguts dels diferents tràmits existents actualment a la seu electrònica s'està realitzant des de l'OAC i, d'acord amb les possibilitats tècniques disponibles, s’està valorant, conjuntament amb el departament d'Informàtica, l'ampliació gradual dels tràmits que els ciutadans podran fer telemàticament, amb firma digital i registre d'entrada instantani durant les 24 hores, dies festius inclosos.

27 de juliol de 2017