Èxit d’assistència i interès de les activitats en família organitzades pel Museu Casteller de Catalunya a Valls

Èxit d’assistència i interès de les activitats en família organitzades pel Museu Casteller de Catalunya a Valls

> Més de 500 nens i nenes han participat a les 22 sessions d’activitats en família

Món Casteller · Museu Casteller de Catalunya a Valls, en el marc de les accions de preobertura de l’espai, ha organitzat activitats en família els caps de setmana d’abril i maig al Barri Antic de Valls. En total s’han realitzat 22 sessions en les que han participat 527 nens i nenes, comptant amb una participació mitjana de 25 nens i nenes per sessió. Els tallers que s’han realitzat a les 12:30h són els que han tingut una major afluència de públic familiar, duplicant en alguns casos la mitjana d’assistents respecte als de primera hora.

Un total de quatre activitats interactives i familiars diferents s’han dut a terme a la Plaça Pilar Prim (Plaça de la Biblioteca) i a la Plaça de l’Oli. Titelles i contes castellers, ha estat una activitat que ha tingut l’objectiu de percebre els castells des de la mirada d’un infant; el teu primer castell ha tingut l’objectiu de descobrir com viuen els castells els castellers: les sensacions, els moviments castellers...; joc de construcció castellera, ha tingut l’objectiu d’aprendre a través de la mirada, de l’observació i l’experimentació i per últim, trencaclosques i vestuari casteller on els nens i nenes han construït el mapa català de les colles castelleres, obrint la imaginació i creant històries d’aquest món.

En conjunt, totes les activitats han tingut un doble objectiu comú. Per una banda, el de donar a conèixer el fet casteller des d’una vessant lúdica i participativa. Per l’altra, exemplificar la voluntat del nou equipament de contribuir a la dinamització del Barri Antic de Valls ja abans de la seva obertura. Alhora les activitats també van dialogar amb programacions que ja formen part de l’imaginari comunitari local i nacional, com en el cas de la Diada de Sant Jordi.

Mestres i professors de didàctica han mostrat el seu interès i atenció per la metodologia aplicada a les activitats.
Les activitats també han tingut un ressò professional. La metodologia aplicada – manipulativa, d’autoaprenentatge, dinàmica – ha estat molt ben rebuda i ha atret l’atenció de professionals de l’educació. Des de mestres fins a professors de didàctica de la Universitat Rovira i Virgili han mostrat interès per les activitats i han anat a Valls a veure com es desenvolupaven.

VALLS · 27 DE MAIG DE 2019