L'Ajuntament de Valls reobre aquest dimecres oficines i serveis municipals i implanta un nou sistema d'atenció al ciutadà amb cita prèvia

L'Ajuntament de Valls reobre aquest dimecres oficines i serveis municipals i implanta un nou sistema d'atenció al ciutadà amb cita prèvia

> Una nova plataforma On-line permet, de manera còmoda i des de casa, concertar dia i hora per acudir presencialment a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà

> Es recomana de manera generalitzada l'ús dels serveis de tramitació telemàtica disponibles a la Seu Electrònica per evitar desplaçaments innecessaris

> Un pla estableix les mesures de prevenció i protecció per a treballadors i ciutadans en aquesta primera fase de la represa de l'activitat

L'Ajuntament de Valls iniciarà aquest dimecres la reobertura física de bona part dels seu serveis municipals que, el passat 14 de març, van haver de tancar al públic com a conseqüència de la crisi sanitària per la Covid-19 i que, des d'aleshores, s'han mantingut la major part en modalitat de teletreball. Tot i així, aquesta reobertura dels serveis de l'Ajuntament i els seus organismes autònoms serà progressiva prioritzant en tot moment la salut i seguretat de la ciutadania i de les treballadores i treballadors. Per aquest motiu, es recomana de manera generalitzada als ciutadans que utilitzin l'ús dels serveis de tramitació online disponibles a la Seu Electrònica i, a la vegada, si ha d'acudir presencialment a l'Ajuntament ho faci per allò que és imprescindible i amb cita prèvia.

Precisament, de cara als ciutadans la principal novetat de la reobertura física dels serveis de l'Ajuntament és la implantació d'un nou sistema telemàtic de cita prèvia. Aquest nou sistema s'activa ja de manera immediata a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà ja que és el servei que concentra un major nombre de consultes presencials per part dels ciutadans, però s'anirà fent extensiu de manera progressiva a altres serveis municipals que realitzen atenció directa al públic.

La implantació del nou canal de cita prèvia per a l'OAC té com a primer objectiu garantir la seguretat i salut tan dels ciutadans com del personal, evitant que s'acumulin persones en dependències municipals. A la vegada però es guanya també en eficiència, rapidesa i comoditat ja que amb el nou sistema, el ciutadà podrà concertar des de casa la visita a l'OAC escollint entre els dies i hores disponibles que més s'ajustin a les seves necessitats. Per a fer-ho, l'usuari només caldrà que accedeixi a la nova plataforma citaprevia.valls.cat disponible des del portal web i des d'allí, seguir les instruccions, per escollir el dia i la franja horària per concertar la visita. També es pot sol•licitar cita a través del 977 636 010 però es recorda que, amb l'objectiu d'alliberar al màxim les línies telefòniques, només s'ha d'usar aquesta opció si és del tot imprescindible.

> Nova plataforma de Cita Prèvia amb l'OAC. Concerta visita

D'altra banda, informar que, amb la reobertura del servei presencial aquest dimecres a l'OAC, l'horari d'atenció al públic serà de 10h a 13h. En aquest sentit, en aquesta primera fase de la reobertura fisca de l'OAC, s'ha reduït l'horari per garantir l'alternança del personal, com una de les mesures preventives de seguretat i salut que s'aplicaran. A l'OAC a més, junt amb altres oficines municipals on es realitza atenció al públic, s'ha procedit a la instal•lació de mampares protectores, s'han redistribuït espais i circuïts per tal de garantir les distàncies entre persones o s'ha disposat gel hidroalcohòlic accessible als usuaris, entre altres mesures de protecció i prevenció.

Mesures de protecció

L'Ajuntament ha activat el Pla per a la Represa de l'Activitat Municipal en la fase inicial de Desconfinament per la Covid-19 que inclou les pautes d'ús d'equips de protecció individual per als treballadors. Aquest pla inclou, a més de les mesures esmentades, evitar el màxim possible la coincidència de personal en un mateix espai, subministrar EPIs per minimitzar els riscos de contagi, així com intensificar les mesures d'higiene i desinfecció.

Així, amb caràcter general, es facilitarà als treballadors els equips de protecció, com guants i mascaretes o gel hidroalcohòlic, i s'informarà dels protocols per al seu ús. En les zones comunes, les estances han de ser ocupades per un sol treballador o, en el cas que no sigui possible, s'ha de respectar la distància de 2 metres com a mínim entre persones.

A la vegada, s'han organitzat els equips humans dels diferents serveis i departaments municipals, establint en diferents casos assistència presencial al lloc de treball en dies alterns i combinant-ho per a la resta de la jornada setmanal en modalitat de teletreball. Es vol així minimitzar el risc de contagi i alhora garantir el funcionament òptim de l'administració municipal i l'atenció al ciutadà.

Aquest pla de represa de l'activitat s'anirà ampliant en les properes setmanes, sobretot pel que fa a altres espais i equipaments on s'hi realitzen activitats de caràcter públic. Així, tot i la incorporació del personal als diferents serveis i equipaments, continuen sense activitats i actes de caràcter públic la Biblioteca Carles Cardó i el Centre Cívic de Valls, l'Escola Municipal de Música Robert Gerhard, el Museu de Valls, la Llar del Jubilat, els Teatres de Valls, els Centres Esportius Municipals el Fornàs i el Vilar o la Sala Kursaal.

VALLS · 19 DE MAIG DE 2020

Utilitzem cookies, tant pròpies com de tercers, per a oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Al accedir a aquest domini està acceptant la seva instal·lació i ús en els termes de la nostra política de privacitat. Veure política de privacitat