Valls presenta al·legacions a la Generalitat per incloure la connexió de Valls amb la xarxa ferroviària de rodalies del Camp de Tarragona

Valls presenta al·legacions a la Generalitat per incloure la connexió de Valls amb la xarxa ferroviària de rodalies del Camp de Tarragona

> L’Ajuntament recorda que la proposta ja estava prevista al Pla Territorial Parcial i que diferents estudis sectorials de mobilitat i transport fixaven la seva execució en l’horitzó 2026

> El consistori reclama un nou ramal ferroviari a Picamoixons que permeti enllaçar l’actual línia de trens de Valls també en direcció Alcover, Reus i els municipis de costa

L’Ajuntament de Valls ha presentat al·legacions a l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del nou tren-tramvia que vol implantar Ferrocarrils de la Generalitat al Camp de Tarragona. Els estudis que impulsa a hores d’ara el govern de la Generalitat inclouen el tram que uneix els municipis de costa de Cambrils, Salou i Vila-seca, Reus i Tarragona. En aquest sentit, l’Ajuntament de Valls, tot i que l’estudi informatiu es limita a aquesta àrea, ha presentat al·legacions i ha recordat que diferents plans de mobilitat i de transports de viatgers del mateix govern català preveien ja la connexió de la zona costanera amb la capital de l’Alt Camp.

En concret, la integració de Valls amb la futura xarxa ferroviària de rodalies del Camp de Tarragona està contemplada en l’horitzó de l’any 2026 tan en el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya com en el Pla d’Infraestructures de Transport de la Generalitat. A més, el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona aprovat l’any 2011 pel govern de Catalunya ja va incloure aquesta nova ordenació ferroviària que connectaria Valls amb els municipis de costa.

En concret, el Pla Territorial així com el Pla d’Ordenació Urbanística de Valls preveuen un nou ramal o bypass a la zona de Picamoixons que permetria una connexió molt més directa amb el Camp de Tarragona. En aquests moments, la línia de trens que procedeixen de Valls enllaça només amb Montblanc i Lleida, però amb el nou ramal s’obriria una nova connexió que, des de Picamoixons i superant el riu Francolí, permetria enllaçar amb l’actual línia ferroviària d’Alcover i Reus que, a la seva vegada, connectaria amb la futura xarxa de rodalies de la zona de costa.

D’aquesta manera, tota l’àrea de Valls podria integrar-se plenament amb el futur projecte ferroviari del Camp de Tarragona. L’Ajuntament ha destacat la importància del desenvolupament dels projectes per a la millora de la mobilitat i cohesió territorial a totes les comarques del Camp de Tarragona i, encara que els estudis que es troben a hores d’ara en informació pública es circumscriuen només a la zona costanera, les al·legacions presentades pel consistori recorden que els diferents plans de la Generalitat ja destacaven la necessitat d’estendre la xarxa també als municipis d’interior.

D’altra banda, en el mateix paquet d’al·legacions, l’Ajuntament també ha demanat la inclusió d’un nou ramal ferroviari que se situaria a la zona est de Valls i podria donar servei a l’àmbit del polígon industrial. Aquesta nova línia de trens, prevista ja en el Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona i que el POUM de Valls també recull com a reserva de sòl ferroviari, permetria el transport de mercaderies cap a la zona industrial.

VALLS · 25 DE MARÇ DE 2021