>El servei local compleix dos anys al municipi i ja suma un total de 69 avantatges per a persones d’entre 12 i 30 anys
El Carnet Jove de Valls, que es va implantar ara fa dos anys al municipi, ha iniciat aquesta setmana la nova campanya de captació de nous avantatges. La campanya, desenvolupada per l’Ajuntament de Valls, vol captar més comerços, entitats i institucions que ofereixin més i millors descomptes al municipi per a millorar encara més l’oferta actual d’avantatges del Carnet Jove a Valls.
Actualment, el carnet local suma un total de 69 avantatges repartits entre els àmbits d’esports (2,9%), turisme i mobilitat (4,4%), cultura (2,9%), formació (13%), tecnologia (1,5%), salut (5,8%), lleure (7,2%) i altres (62,3%). Aquests 69 avantatges són 42 més respecte dels que hi havia el 2021, l’any abans d’iniciar-se el Carnet Jove de Valls i la primera campanya de captació. Es tracta d’un creixement global del 155% en aquests 2 primers anys i d’un increment un145% superior del que hi ha hagut al conjunt de Catalunya en el mateix període. Entre aquests nous avantatges s’hi compten serveis com ara òptiques, papereries, articles per a la llar, moda i complements, centres formatius i també descomptes en serveis municipals a la Xarxa de Cultura de Valls. D’aquesta oferta se'n poden beneficiar els 2.240 titulars (52% noies i 48% nois) que el Carnet Jove té avui a Valls, i que es reparteixen entre les següents franges d’edat: 12-13 anys (1,6%), 14-17 anys (14,3%), 18-21 (25,2%), 22-25 (29,1%), 26-30 (26,9%) i 31 anys (2,9%). Es tracta d’unes xifres que signifiquen una penetració mitjana del 40,86% del Carnet Jove entre el total de joves residents a Valls, una mitjana molt superior a la catalana (del 29%). Aquests 2.240 titulars actuals suposen un creixement de 12 (el 0,54%) des de la posada en marxa del Carnet Jove de Valls el 2022, quan n’hi havia 2.228. Aquest creixement és més alt que els resultats del carnet al conjunt de Catalunya, concretament un 2,44% superior. A més del jovent de Valls, dels descomptes al comerç i serveis del CJ al municipi també se’n poden beneficiar el conjunt dels titulars del carnet ala demarcació del Camp de Tarragona (49.543 joves), al conjunt de Catalunya (519.018 joves) i arreu d’Europa (més de 7,5 milions).
L’objectiu de la nova campanya de captació de comerçosés que el Carnet Jove de Valls connecti el Carnet Jove nacional amb el comerç local i serveis de proximitat. D’aquesta manera, es pretén que el Carnet Jove sigui una eina útil en el dia a dia dels joves de Vallsi potenciar encara més els avantatges en comerços i serveis de proximitat. L’arrelament del Carnet Jove al municipi ha estat estret ja que, durant aquests anys, el titular vallenc Jaume David Bernabeu Volpini va ser escollit beneficiari de la Beca Carnet Jove de Còmic del 2022. Mentre que Raul Samper Crespo i Santiago Garcia Colomina van ser seleccionats al Càsting Carnet Jove per aparèixer a l’espot del carnet a nivell nacional els anys 2021 i 2023. Entre les accions que es duran a terme per a captar nous comerços de Vallsa l’oferta del Carnet Jove hi ha una nova campanya de difusió dirigida als comerços que inclou diverses comunicacions i visites als establiments, el repartiment de pòsters, tríptics i altres elements promocionals, anuncis al web municipal i publicacions a les xarxes socials. Una altra de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació es complementa amb l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, que prioritza els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei. Així mateix, anualment es fa difusió del carnet entre els joves de Valls mitjançant el web CJ Valls, butlletins digitals del CJ de Valls i altres accions d’informació de l’Ajuntament.