> Es poden presentar ja les sol·licituds fins el 24 d’agost
L’Ajuntament de Valls ha obert la convocatòria d’ajuts per l’adquisició o reutilització de llibres de text, material escolar obligatori i material didàctic. Aquestes subvencions estan adreçades a famílies en situació de vulnerabilitat econòmica amb fills escolaritzats en centres públics o concertats de Valls, tant per als cicles d’educació infantil, primària o secundària obligatòria.
Aquesta és una de les principals línies de subvencions que concedeix la regidoria de Benestar Social a l’escolarització, junt amb els ajuts complementaris de menjador escolar. El curs passat, l’Ajuntament va concedir 35.921 euros en subvencions a 359 famílies. Per al proper curs, es poden efectuar les sol·licituds des d’avui fins al 24 d’agost a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (plaça del Blat número 1).
Els sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
- Estar empadronats a Valls amb una antiguitat mínima de 6 mesos
- Estar matriculat en qualsevol dels cursos d’ensenyaments d’educació infantil, primària o secundària obligatòria.
- Trobar-se al corrent de les obligacions de la Seguretat Social i Hisenda
- Justificar ingressos de la unitat familiar. En aquest cas es pren com a referència l’Indicador de Renda de Suficiència (IRSC) i les famílies hauran de justificar ingressos màxims iguals o inferiors d’acord amb el següent escalat: les famílies amb un membre podran tenir com a màxim ingressos un 30% per sobre de l’IRSC; amb 2 membres, del 60%; amb 3 membres, del 75%; amb 4 membres, del 90%; amb 5 membres, del 105%; i de 6 membres, per sobre del 120% de l’IRSC.
A les sol·licituds hi haurà de constar:
- Acreditació de la composició de la unitat familiar o nucli de convivència amb original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant i dels majors de 16 anys de la unitat familiar o documentació acreditativa de la identitat. En el supòsit de les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, original i fotocòpia del NIE, passaport o document que legalment el substitueixi.
- Original i fotocòpia del llibre de família complet i, en el seu cas, sentència de separació o divorci, o conveni regulador on consti la pensió alimentària i custòdia dels fills (no serà necessari aportar el llibre de família en unitats familiars formades per una o dues persones jubilades i que convisquin amb fills majors d’edat)
- Si en la unitat familiar hi ha algun cas d’acolliment, el corresponent document acreditatiu d’aquesta situació.
- Declaració responsable d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat social, inclosa en la sol·licitud.
- Declaració responsable de no incórrer en cap dels supòsits que estableix l’article 13.2 de la LLei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Sol·licitud de transferència bancària per al cobrament de la subvenció degudament emplenada i signada per la persona interessada o per la seva persona representant legal, segons model establert en la sol·licitud.
- Acreditació de la situació laboral i dels ingressos de la unitat familiar, segons els casos:
o Qualsevol justificant admès en dret de la totalitat d’ingressos de tots els membres de la unitat familiar o nucli de convivència.
o Original i fotocòpia de la declaració de la renda d’Hisenda de l’any anterior a la convocatòria.
o Certificat d’atur dels majors de 16 anys.
o Certificat de percebre pensions de l’Administració pública i la seva quantia.
o Declaració acreditativa de la reclamació de la pensió d’aliments (en cas de separació i quan no es compleix.
>> Més informació (seu electrònica de l’Ajuntament)
VALLS · 24 DE JULIOL DE 2018