Obert el període de sol·licitud de bonificacions de l'IBI a famílies nombroses i descomptes de la taxa de residus per ús de la deixalleria

Obert el període de sol·licitud de bonificacions de l'IBI a famílies nombroses i descomptes de la taxa de residus per ús de la deixalleria

> Es poden presentar durant tot el mes de gener i, com a novetat, enguany es pot sol·licitar online pel portal municipal de tràmits electrònics

Durant tot el mes de gener es poden efectuar les sol·licituds tan de bonificacions de l’Impost de Béns Immobles de naturalesa urbana (IBI), adreçades a famílies nombroses, com de descomptes de la taxa de recollida i gestió de residus municipals per a tots els usuaris habituals de la deixalleria. Enguany, com a novetat, a més de presentar la sol·licitud presencialment a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, també es podrà sol·licitar online a través del portal municipal de tràmits electrònics.

Pel que fa a l’IBI per a famílies nombroses, les bonificacions oscil·len entre el 30 i el 90 %. Així, les famílies que viuen en habitatges amb un valor cadastral inferior a 30.000 euros es podran beneficiar d’una rebaixa del 90 % del rebut de l’IBI; les vivendes entre 30.000 i 40.000 euros de valor cadastral, tindran descomptes del 70 % i les d’entre 40.000,01 a 50.000 euros pagaran només la meitat del rebut. Pels valors cadastrals superiors a 50.000 euros, les famílies nombroses es beneficiaran de descomptes del 30 %. S’hi podran acollir totes les famílies nombroses que disposin del corresponent títol que ho acredita i que expedeix la Generalitat de Catalunya. Els sol·licitants han de presentar fotocòpies del DNI, NIE, passaport o document que legalment el substitueixi; el rebut de l’IBI corresponent a l’exercici 2018 amb la justificació del seu pagament i el títol de família nombrosa vigent a 31 de desembre de 2018. Els beneficiaris de les bonificacions han de ser propietaris de l’habitatge, l’han d’utilitzar com a residència habitual i, a la vegada, tota la unitat familiar hi ha d’estar empadronada.

També s’ha obert, fins al 31 de gener, el termini per a sol·licitar el descompte a la taxa de recollida i gestió de residus municipals als usuaris habituals de la deixalleria. Aquests descomptes, que des del 2017 s’apliquen al rebut de les escombraries, poden arribar al 25 % si l’usuari ha fet un mínim de 6 aportacions anuals a la deixalleria i al 20 % per a tots aquells que hi han fet un mínim de 3 aportacions. D’aquesta manera, els usuaris de la deixalleria poden aconseguir descomptes al rebut de les escombraries d’entre 22 i 29 euros.

Les sol·licituds, tant per les bonificacions de l’IBI per a famílies nombroses com per als descomptes en la taxa de recollida i gestió de residus municipals per usuaris de la deixalleria, es podran presentar durant tot el mes de gener. Per internet, els ciutadans ho podran presentar a través del portal municipal de tràmits electrònics https://seu.valls.cat/tramits-internet. En cas de voler fer-ho presencialment, els interessats poden adreçar-se a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Valls (plaça del Blat, 1) de dilluns a divendres de 9 a 14h i dimarts i dijous de 17h a 19.30h.

 

VALLS · 3 DE GENER DE 2019

Utilitzem cookies, tant pròpies com de tercers, per a oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Al accedir a aquest domini està acceptant la seva instal·lació i ús en els termes de la nostra política de privacitat. Veure política de privacitat