S'obre el procés per a l'elaboració del nou Reglament de Participació Ciutadana

S'obre el procés per a l'elaboració del nou Reglament de Participació Ciutadana

Més de 300 cavalls i més de 100 carros i cavalleries participaran en els Tres Tombs de Valls

> Es convocaran fòrums de debat amb entitats i ciutadans a principis de febrer i es difondrà una enquesta virtual oberta a tots els vallencs

> El nou reglament establirà els mecanismes, canals i espais per mitjà dels quals la ciutadania podrà opinar i intervenir en la presa de decisions sobre la ciutat

L’Ajuntament iniciarà aquest mes de febrer el procés per a l’elaboració del nou Reglament de Participació Ciutadana, un documentat que establirà el full de ruta per actualitzar i ampliar els mecanismes, canals i espais oberts a tots els vallencs i vallenques per opinar i intervenir de forma regular en la presa de decisions sobre els temes importants del present i el futur de la ciutat. La regidoria de Participació Ciutadana i Igualtat impulsa el procés, com aspecte clau de l’objectiu fixat per l’Ajuntament per consolidar i avançar cap a un model de gestió de l’administració basat en la democràcia participativa. D’aquesta manera, el futur reglament regularà els instruments participatius oberts a tots els ciutadans, els drets a la informació i totes aquelles accions i processos que ampliïn i fomentin la implicació dels vallencs en la presa de decisions.

El procés per a l’elaboració del nou reglament serà plenament participatiu i s’han previst debats presencials i la utilització d’eines digitals de participació. En aquest sentit, es convocaran dues sessions de participació que se celebraran a la Biblioteca Popular, en concret, un Fòrum d’Entitats, el dijous 7 de febrer a les 19.30h, i un Fòrum Ciutadà obert a tots els majors de 16 anys, el divendres 8 de febrer també a les 19.30h. Aquesta primera fase té com objectiu promoure el debat sobre el nou reglament entre els veïns, amb espais de trobada expressament dissenyats per facilitar la discussió i intercanvi de punts de vista. A més, es difondrà una enquesta virtual a través del web i les xarxes socials de l’Ajuntament que serà oberta a tots els veïns.

Amb els resultats de l’enquesta i les propostes sorgides dels fòrums d’entitats i de ciutadans se sistematitzaran els punts i propostes que seran la base per redactar el nou reglament. Aquest document ha d’establir el full de ruta en matèria de participació, d’acord amb les necessitats reals de Valls i del seu teixit social per fomentar i impulsar la participació ciutadana, adaptant i ampliant els actuals òrgans i mecanismes de participació. L’Ajuntament, per tal de garantir ja d’inici la neutralitat política en tot el procés per a l’elaboració del reglament, ha externalitzat la dinamització a l’empresa Mirada Local, amb experiència en projectes similars.

El procés per a l’elaboració d’aquest reglament s’emmarca en l’objectiu que s’ha fixat l’Ajuntament d’aprofundir en els mecanismes de transparència, codecisió i implicació dels veïns en els projectes de la ciutat. Així, entre altres mesures, sobresurt en aquest mandat l’ampliació del Portal de la Transparència i, a la vegada, la consolidació del model de Pressupostos Participatius.

 

VALLS · 17 DE GENER DE 2019

Utilitzem cookies, tant pròpies com de tercers, per a oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Al accedir a aquest domini està acceptant la seva instal·lació i ús en els termes de la nostra política de privacitat. Veure política de privacitat