El Grup Lavinia realitzarà els audiovisuals del Museu Casteller de Catalunya

El Grup Lavinia realitzarà els audiovisuals del Museu Casteller de Catalunya

El Grup Lavinia realitzarà els audiovisuals del Museu Casteller de Catalunya

El Grup Lavinia, a través de la seva empresa Lavinia Spurna Visual, ha estat seleccionat pel jurat del concurs públic convocat per a la producció i postproducció de tot el material audiovisual del Museu Casteller de Catalunya, equipament que s’està construint a Valls i que impulsa un consorci integrat per l’Ajuntament de Valls, la Generalitat, la Diputació de Tarragona i la Coordinadora de Colles Castelleres. La proposta de Lavinia, per un import total de 426.041 euros IVA inclòs, ha estat la més ben valorada pel comitè d’experts en un concurs al qual també s’han presentat les empreses Benecé Producciones, Brutal Media, Delicatessen Ideas Agitadas, Juan Desafinado Produccions, Mediapro i Nanouk Films.

El jurat ha tingut en compte la utilització de diferents llenguatges audiovisuals (imatges reals, recursos infogràfics i animació) i la capacitat de les propostes per incloure els valors emocionals del fet casteller, així com la utilització de tècniques de gran format i immersives que estan previstes en el projecte museogràfic del MCC.

En aquests apartats tècnics i audiovisuals, la proposta presentada per Lavinia ha estat la més ben valorada pel comitè d’experts que s’ha reunit avui a l’Ajuntament de Valls i que integren Ignasi Cristià, guanyador del concurs d’idees per a la redacció del projecte museogràfic del Museu Casteller, el guionista i escriptor Sergi Martín Lamata, el director de publicitat Fernando Mainguyague i el gerent de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, Guillermo Soler. Avui mateix la Junta de Govern de l’Ajuntament de Valls ha aprovat, a proposta de la mesa de contractació, declarar l’oferta de Lavinia com la més avantatjosa del concurs públic convocat pel consistori.

Lavinia, amb una plantilla global de més de 800 persones, és un grup internacional integrat per onze empreses focalitzades en els serveis audiovisuals, el màrqueting digital i la producció de continguts, amb seus a Barcelona, Madrid i Brussel·les, així com diferents delegacions a París, Moscou, Berlín i una dotzena de ciutats de l’Estat espanyol.  

Lavinia Spurna Visual és l’empresa del grup especialitzada en la creació i producció de continguts audiovisuals per a tots els formats i mitjans, que serà la responsable directe del projecte del Museu Casteller. Aquesta firma té una llarga experiència en tots els àmbits de la producció televisiva, publicitària, de grans esdeveniments i també d’exposicions. En aquest sentit, Spurna Visual ha estat la responsable de la producció audiovisual de l’exposició permanent del Mobile World Centre a Barcelona o del pavelló de la ciutat de Barcelona a l’Expo de Shangai l’any 2010, per citar només alguns dels seus principals projectes. En el món casteller ha tingut projectes destacats, entre ells la producció durant onze temporades del programa «Quarts de 9» per a Televisió de Catalunya.

Lavinia Spurna Visual comptarà amb la participació en el projecte de l’empresa Potato, una companyia especialitzada en muntatge i postproducció. Potato compta entre els seus clients amb grans marques comercials, entre les que destaquen Audi, Coca-Cola o Freixenet i ha estat responsable de la direcció i postproducció dels dos últims curts i spots d’Estrella Damm, «Mediterraniament» i «Les petites coses». En l’àmbit d’audiovisual per a exposicions ha postproduït, entre d’altres, els muntatges del Museu del Futbol de Sao Paulo a Brasil.

El paper central dels audiovisuals en el futur Museu Casteller
Els audiovisuals són un aspecte clau en la museografia del futur Museu Casteller, tan per als espais immersius previstos com per a les diferents zones de l’exposició permanent de l’equipament. El projecte museogràfic guanyador del concurs d’idees, obra d’Ignasi Cristià, ja preveu com a punt primordial l’ús de tècniques audiovisuals en la major part del recorregut que el visitant realitzarà pel museu així com als espais immersius i de gran format. L’objectiu és que els audiovisuals siguin l’instrument principal per explicar al visitant, d’una manera impactant i vivencial, tots els elements que envolten el fenomen casteller.

La proposta museogràfica d’Ignasi Cristià contempla la realització de 6 audiovisuals i 2 muntatges interactius. En concret, els audiovisuals ideats per l’equip liderat per Cristià i que produirà Lavinia Spurna Visual són els muntatges titulats «El Valor», «El Duel», «La Força», «Castellers pel Món», «Triangle Casteller» i un muntatge inèdit que mostrarà com es construeix un castell des del seu interior. Aquests audiovisuals s’adaptaran als formats plantejats en el projecte museogràfic, bé sigui en el format de multipantalles de les sales expositives del Museu Casteller o bé en el muntatge audiovisual i immersius de 360 graus, una de les grans atraccions del futur equipament.

També s’ha previst la producció d’audiovisuals per a «Lèxic casteller» i per a «Valors del món casteller», en aquest cas dos dels muntatges interactius del museu. Per últim, Lavinia Spurna Visual realitzarà l’enregistrament durant aquest any de diades castelleres en places tan diverses com Valls, Vilafranca del Penedès, Tarragona, Terrassa, el Catllar, Girona, la Bisbal del Penedès, el Vendrell, Barcelona o l’Arboç, imatges que serviran, junt amb d’altres d’arxiu, per nodrir tot el conjunt de muntatges audiovisuals del museu casteller.