Secretaria

Secretaria

Secretaria

Tasques que s'executen des de Secretaria

Des de Secretaria, s'executen totes les tasques relacionades amb la fe pública i l'assessorament legal preceptiu, així com la direcció dels serveis encarregats de la seva realització a l'Ajuntament de Valls.

Pel que fa als Organismes autònoms, des de Secretaria s'actua en els següents:

  • Grup de serveis sanitaris i socials Sant Roc
  • Vallsgenera
  • Xarxa de Cultura
  • Museu de Valls
  • FPM de Música Robert Gerhard
  • Patronat d'esports

També s'exerceix la tasca de Secretari de l'EMD de Picamoixons i de les  Juntes generals de les tres societats municipals.

Horari d'atenció: de dilluns a divendres, de 9 a 14h.

Adreça: Plaça del Blat, 1      -     Telèfon: 977 636 002
Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Fe pública

Fe pública

  • Assistència com a Secretari a les reunions dels següents òrgans: Ple, Junta de govern, sis comissions informatives ordinàries, dos comissions informatives especials, Junta de portaveus, Consells rectors dels sis organismes autònoms,  òrgans consultius: Consell de dones, Consell econòmic i social, Comissió de patrimoni, Comitè de seguretat de la informació, Junta Local de Seguretat, Taula Mixta de planificació de l'oficina municipal d'escolarització de Valls i Junta de veïns de l'EMD de Picamoixons. Juntes general de les tres societats municipals: Gestió Pius Hospital, VIAS SAM i Provalls.
  • Fer les actes de les sessions d'aquests òrgans col·legiats.
  • Preparació dels assumptes que s'han d'incloure a l'ordre del dia de les sessions de Ple, Junta de Govern Local i Comissions informatives en col·laboració amb els caps d'àrea. Preparació dels assumptes que s'han d'incloure a l'ordre del dia de les societats municipals, EMD de Picamoixons i organismes autònoms.
  • Notificació de les convocatòries d'òrgans col·legiats.
  • Custodia de la documentació integra dels expedients inclosos a l'ordre del dia de les sessions d'òrgans col·legiats, que està a disposició dels seu membres.
  • Transcriure les resolucions als oportuns llibres de resolucions, portant-ne el control i arxiu.
  • Certificació de tots els acords i resolucions de presidència, regidories delegades i òrgans col·legiats.
  • Tramesa a l'administració estatal i autonòmica de còpia de les actes de les sessions d'òrgans col·legiats i extracte de les resolucions d'òrgans unipersonals.
  • Intervenció donant fe en diversos documents administratius: expropiacions, cessions, convenis etc.
  • Custòdia de registre d'interessos dels membres de la Corporació.
  • Custòdia de l'inventari de béns.
  • Custodia del Registre de parelles de fet.

Assessorament legal

Assessorament legal

Assessorament legal preceptiu, tant de l'Ajuntament com dels seus organismes autònoms i l'EMD de Picamoixons, que es concreta en:

Emissió d'informes previs en els següents supòsits:

  • A petició de l'Alcalde
  • A petició del portaveu d'un grup municipal
  • Si ho sol·licita 1/3 dels regidors
  • Tots aquells assumptes que requereixen una majoria especial. Entre d'altres:

Acords que afectin al terme municipal i els símbols del municipi
Reglament orgànic
Creació i adhesió a mancomunitats i altres organitzacions associatives
Transferència de funcions entre administracions
Cessions de béns per més de 5 anys i de quantia superior al 20 % dels recursos ordinaris del pressupost.
Municipalització de serveis
Forma de gestió de serveis
Operacions financeres que superin el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost
Planejament general
Alienació de béns per un import superior al 20 % dels recursos ordinaris del pressupost
Alteració de la qualificació jurídica de béns
cessió gratuïta de béns
Els plecs de clàusules de contractació

  • Informar, quan així sigui requerit en les sessions d'òrgans col·legiats per qui el presideixi, sobre els aspectes legals dels assumptes que es discuteixin.
  • Assessorar a la Corporació si es planteja alguna qüestió de dubtosa legalitat
  • Acompanyar a l'Alcalde en la signatura d'escriptures

Altres

Altres

  • Formar part de les meses de contractació.
  • Emissió d'informes en matèria de llicències d'obres en cas de discrepància entre informe tècnic i jurídic.
  • Redacció de plecs de clàusules, corregint les que fan altre personal o redactant-les en la seva totalitat.
  • Redacció d'alguns contractes.
  • Redacció d'aguns convenis.
  • Redacció de propostes de resolucions en qualsevol qüestió per assumptes que es sotmeten a la Junta de veïns de l'EMD de Picamoixons, organismes autònoms i i Juntes generals de societats, i de part de les que van al Ple, Junta de Govern i comissions informatives.
  • Redacció de reglaments, bases de subvencions etc, en la seva totalitat o bé corregint les que fan altres persones.
  • Instrucció d'alguns expedients sancionadors de personal i normativa sectorial.
  • Fer de delegat de la Junta Electoral de Zona en període electoral.
  • Participació en processos de selecció de personal com a secretari o bé com a secretari-vocal.
  • Participació com a Secretari en òrgans de negociació del personal de l'Ajuntament.