S'obre la convocatòria d'ajuts al teixit cultural que enguany augmenta dotació

S'obre la convocatòria d'ajuts al teixit cultural que enguany augmenta dotació

> L'Ajuntament publica les noves bases de la convocatòria.

> El jurat l'integren professionals independents del món de la cultura.

> El termini és obert fins al divendres 28 d'abril.

L'Ajuntament de Valls, a través de la seva Xarxa de Cultura, ha augmentat la dotació econòmica per a la convocatòria d'ajuts a les associacions que componen el teixit cultural de Valls, per tal de promoure l’activitat cultural de la ciutat i envigorir aquest sector. En els dos darrers exercicis l'import ha passat dels 11.000 euros de l'any 2015 fins als 15.300 euros de l'exercici econòmic actual, el que suposa un increment del 28 %.

Una de les novetats més destacades del pressupost 2017 en matèria cultural a Valls ha estat l'augment de la dotació de la partida d'ajuts culturals. El regidor de Cultura, Marc Ayala, ha valorat molt positivament l'augment de la provisió de fons per a les entitats culturals de la ciutat: «La cultura no es pot entendre sense el capital humà procedent del sector associatiu local, per la qual cosa considerem que l’increment progressiu en aquesta partida respon a una demanda generada per la seva pròpia vitalitat».

L'Ajuntament de Valls ha aportat 77.600 euros en aquestes convocatòries en el període comprès entre els anys 2011 i 2016. La convocatòria ha permès que en les seves sis anteriors edicions s'hagi contribuït al finançament i desenvolupament de 109 projectes que «ajuden a potenciar la marca de Valls com a ciutat de cultura participativa amb un especial accent en aquest sector com a motor identitari de la nostra localitat» .

Ayala ha destacat que «aquests ajuts econòmics es sumen a les aportacions en matèria comunicativa, logística i de cessió dels equipaments teatrals que l'Ajuntament de Valls realitza continuadament a les entitats dins el programa Valls, Ciutat de Cultura Participativa». Així actualment les activitats organitzades pels diferents agents culturals vallencs es beneficien dels suports comunicatius impresos, on line i APP.

Les bases d'enguany
A la convocatòria dels ajuts per a l'any 2017 poden acollir-se les associacions sense afany de lucre i amb objectius culturals que formin part de l'òrgan de participació ciutadana del Consell de Cultura de Valls. Les activitats subvencionables han de tenir lloc al terme municipal de Valls o, si contribueixen a la projecció de la ciutat o per la naturalesa de l’activitat, també fora d’aquest. L’activitat subvencionada serà la realitzada durant l'exercici de la convocatòria, i l'ajut consisteix en una aportació econòmica. Es subvencionaran les dutes a terme del 15 de novembre de l’any passat fins al 14 de novembre del 2017

En la valoració de les sol·licituds, es tindran en compte els criteris de l’adequació del projecte a les necessitats culturals de Valls, la col·laboració de l'entitat en les activitats festives i esdeveniments culturals i populars de la ciutat, l’ús de la cultura com a element de cohesió social i de dinamització comunitària, l’impacte de les activitats, la interrelació i cooperació entre el teixit associatiu de Valls, el caràcter innovador del projecte, i l'esforç de les entitats en trobar vies de finançament per les seves activitats que complementin els ajuts públics, sempre mantenint l'esperit d'una activitat sense ànim de lucre. L'avaluació dels projectes anirà a càrrec d'una comissió de caire tècnic amb la participació no sols de gestors culturals municipals sinó també d'altres procedents d'altres administracions i d'altres poblacions.

Els sol·licitants de la subvenció han de presentar la sol·licitud amb el projecte que inclogui les dades de l'entitat, la proposta de l'activitat, i la memòria econòmica de les activitats subvencionables, amb previsió de despeses i ingressos, incloent els ajuts demanats o obtinguts. També aportaran la declaració d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la seguretat social i amb l'Ajuntament de Valls, i no incórrer en cap de les restants circumstàncies que impossibiliten obtenir la condició de beneficiari, els estatuts de l’entitat que presenta la sol·licitud, fotocòpia compulsada o validada del DNI del president, fotocòpia compulsada o validada del NIF de l’entitat i full de transferència bancària, signat i segellat per l’entitat bancària corresponent.

Descarregar bases