Valls posa en marxa un programa de mentoria escolar i social per reforçar l'aprenentatge a secundària

Valls posa en marxa un programa de mentoria escolar i social per reforçar l'aprenentatge a secundària

Aquest curs hi prenen part quatre parelles d’alumnes de l’Institut Narcís Oller i el Col·legi Cor de Maria

L’ Ajuntament de Valls ha posat en marxa aquest curs el projecte de mentoria escolar i social a secundària, que està impulsat per la regidoria d’Educació i Política Lingüística dins del Pla Educatiu d’Entorn. Aquesta iniciativa consisteix en la formació de parelles d’estudiants que comparteixen activitats educatives i de lleure fora de l’horari escolar amb l’objectiu que l’alumne de secundària mentorat rebi el suport d’un altre d’estudis superiors que l’ajuda a reforçar el seu aprenentatge.

El programa compta amb la participació de quatre parelles d’estudiants repartides en dos centres educatius, el Col·legi Cor de Maria i l’Institut Narcís Oller, amb dues parelles cadascun. El Departament d’Educació de la Generalitat finança una part del projecte amb recursos extres dins del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE) i la regidoria completa la dotació pressupostària. El projecte es va oferir a tots els centres educatius de la ciutat i se n’hi van sumar dos en aquesta primera experiència pilot.

L’associació Quilòmetre 0, una entitat especialitzada en el desenvolupament de projectes de mentoria escolar i social, és l’encarregada de portar endavant el programa a Valls. Els mentorats són alumnes de secundària triats pels mateixos centres educatius, que consideren que es poden veure afavorits pel contacte amb un mentor que exerceixi un paper de referent i acompanyant i amb qui puguin realitzar activitats educatives i de lleure.

Els mentors són exalumnes del Cor de Maria i estudiants de segon curs del cicle formatiu de grau superior d’integració social del Narcís Oller. De manera voluntària, fan activitats setmanals amb els seus mentorats en funció dels seus interessos i les seves necessitats, amb l’objectiu d’establir amb ells una relació de suport i aprenentatge.

220314Mentoria

VALLS · 14 DE MARÇ DE 2022