Valls reprèn el programa de mentoria escolar i social per reforçar l'aprenentatge d'estudiants de secundària

Valls reprèn el programa de mentoria escolar i social per reforçar l'aprenentatge d'estudiants de secundària

Aquest curs hi prenen part sis parelles, amb alumnes de l’Institut Serra de Miramar i mentores de la URV i l’Institut Narcís Oller

 230116MentoriaEscolar
 

L’Ajuntament de Valls reprèn aquest curs 2022-2023 el projecte de mentoria escolar i social a secundària, que està impulsat per la regidoria d’Educació i Política Lingüística dins del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) i que s’havia estrenat el curs acadèmic anterior. Aquesta iniciativa consisteix en la formació de parelles d’estudiants que comparteixen activitats educatives i de lleure fora de l’horari escolar amb l’objectiu que l’alumne de secundària mentorat rebi el suport d’un altre d’estudis superiors que l’ajuda a millorar i reforçar el seu aprenentatge.

El programa compta amb la participació de sis parelles d’estudiants, formades per sis alumnes de secundària de l’Institut Serra de Miramar i sis voluntàries que són cinc alumnes de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i una del cicle formatiu de grau superior d’integració social de l’Institut Narcís Oller. El Departament d’Educació de la Generalitat finança una part del projecte amb recursos extres dins del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE-PROA+) i la regidoria completa la dotació pressupostària. El curs passat ja es va celebrar el primer programa, aleshores amb alumnes de secundària de l'Institut Narcís Oller i del Cor de Maria. Enguany, s'havia ofert a tots els centres de secundària de Valls i s’hi va interessar l'Institut Serra de Miramar.

L’associació Quilòmetre 0, una entitat especialitzada en el desenvolupament de projectes de mentoria escolar i social, és l’encarregada de portar endavant el programa a Valls. Els mentorats són alumnes de secundària triats pels mateixos centres educatius, que consideren que es poden veure afavorits pel contacte amb un mentor que exerceixi un paper de referent i acompanyant i amb qui puguin realitzar activitats educatives i de lleure. De manera voluntària, els mentors fan activitats setmanals (d’oci, culturals, esportives, acadèmiques...) amb els seus mentorats en funció dels seus interessos i les seves necessitats, amb l’objectiu d’establir amb ells una relació de suport i aprenentatge.

 

VALLS · 16 DE GENER DE 2023