Mobilitat

Sol·licitud de tarjeta per a estació de recàrrega de vehicle elèctric"

tarjetaValls ha posat en marxa la primera estació pública i gratuïta de recàrrega per a vehicles elèctrics. L’estació que es troba situada al barri del Vilar l’impulsen la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament amb una inversió de 12.000 euros de l’empresa municipal Valls Infraestructures i Aparcaments (VIAS). L’estació compta amb un punt de recàrrega semi ràpid de 22KW per a dos cotxes que ja ha entrat en funcionament i 2 punts més de 2,3KW per a motocicletes i vehicles lleugers que entrarà en servei en les properes setmanes.

 

Aquest tipus d'estació de recàrrega elèctrica semi ràpida, està pensada perquè l'usuari pugui recarregar el seu vehicle amb unes 2 o 3 hores depenent de la capacitat i característiques de cada vehicle. L’estació s’ha ubicat al Vilar, una zona de la ciutat que concentra una important oferta lúdica, esportiva i de restauració. Així, l’usuari podrà anar al cinema, practicar esport o a un dels restaurants de la zona mentre recarrega i aparca el vehicle de forma totalment gratuïta.

 

Per registrar-se com a usuari de l'estació de recàrrega de vehicle elèctric cal:

 

  1. Dirigir-se a les oficines de la Regidoria, a la Muralla de Sant Antoni, 8.
  2. Presentar la documentació del vehicle i el DNI de l'interessat
  3. Rebran una targeta d'acreditació que permetrà recarregar el vehicle a la nova estació. La mateixa targeta serà vàlida per recarregar el vehicle a totes les estacions públiques de Catalunya, gràcies a l'aliança de municipis per la interoperabilitat impulsada en el marc del pla estratègic PIRVEC.

 

Nova tarifa "Park&Ride"

La nova tarifa reduïda de zona blava endegada per la Regidoria de Mobilitat té l'objectiu de fomentar el transport públic interurbà i millorar la mobilitat de en l'entorn de les estacions de transport públic.

pic1L'Ajuntament ha adaptat aparcaments per facilitar que els ciutadans de Valls que estudien o treballen fora de la ciutat puguin accedir amb facilitat al servei de transport públic interurbà. La tarifa és més econòmica que en altres zones blaves, 0,5 euros per mig dia i 1 euro per dia sencer. Aquesta modalitat d'estacionament respon a la necessitat de millorar la gestió de la mobilitat a Valls amb l'objectiu de reduir els desplaçaments de vehicle privat incentivant així la utilització de transport públic interurbà.

Per registrar-se com a usuari del Park&Ride cal:

  1. Dirigir-se a les oficines de la Regidoria, a la Muralla de Sant Antoni, 8.
  2. Presentar la documentació que us acrediti com a estudiant o treballador d'una de les poblacions de fora de Valls.
  3. Rebran una targeta acreditativa per deixar visible dins el vehicle i podran treure un tiquet de 0,5 (migdia) o 1 € (dia sencer).

 

 

Trànsit pacificat

Al Barri Antic, prioritat pels vianants i bicicletes

La Regidoria de Mobilitat, en la línia de donar prioritat a vianants i bicicletes a la ciutat de Valls, ha concretat el pla de pacificació del trànsit al Barri Antic, amb una nova senyalització viària vertical i horitzontal que marca els límits de velocitat de circulació de vehicles i estableix la prioritat per a vianants i bicicletes. La Regidoria també ha apostat per dotar el barri de 80 places d'aparcament per a bicicletes distribuïdes en deu punts diferents.

La nova senyalització estableix clarament la prioritat de pas de vianants i bicicletes i així, el tomb de muralles (muralles de Sant Antoni, del Castell, de Sant Francesc, del Carme i el Portal Nou) es converteixin en vies compartides entre vehicles motoritzats i bicicletes. D’aquesta manera, les muralles i el carrer de Sant Francesc tenen limitada la velocitat a 30 Km/h, mentre que a l’interior de carrers del Barri Antic la velocitat màxima és de 20 Km/h.

Aquestes mesures fomenten els desplaçaments a peu i milloren el confort i la major seguretat dels vianants com a protagonistes de la nova ordenació. D’aquesta manera, en el pla de pacificació del trànsit de vehicles al Barri Antic es fomenta la cohesió social, la seguretat viària i la qualitat ambiental com a triple objectiu per tal d’aconseguir una mobilitat més eficient, sostenible i segura.

 

 fullet TRANSIT zona 30 1 fullet TRANSIT zona 30 2