Igualtat

Coeducació

Igualtat

SERVEI D’ATENCIÓ INTEGRAL LGBTI (SAI)

QUÈ ÉS?

El Servei d’Atenció Integral LGBTI (SAI) és un servei públic i gratuït d'acompanyament, suport o informació que tingui la ciutadania en relació a la diversitat sexual i de gènere.

QUINS SERVEIS OFEREIX?

  • Tramitar la targeta sanitària amb el nom sentit a les persones trans* menors i majors d’edat.
  • Tramitar incidències de discriminacions LGTBIfòbiques.
  • Suport psicològic a persones LGTBI i seves famílies.
  • Assessorament jurídic a persones LGTBI i seves famílies.
  • Suport a les associacions i iniciatives LGTBI del municipi.
  • Activitats de sensibilització per visibilitzar la diversitat de gènere i d’orientació sexual.

ON ÉS?

C/ Muralla del Carme, 24, baixos, 43800 Valls

977 61 40 40

serveilgbtiAquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

QUIN ÉS L’HORARI?

Per fer el primer contacte, cal trucar de 10 a 13 h, de dilluns a divendres, o bé escriure un missatge de correu electrònic.

L’horari de les entrevistes amb el personal tècnic del servei és més ampli i s’estableix directament amb cada persona.

----

 

Des del servei d'Igualtat de l'Ajuntament de Valls treballem per:

  • Garantir el desplegament del Pla Local de Polítiques de Dones i d'Igualtat.
  • Fer efectiu el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre homes i dones.
  • Impulsar polítiques d'igualtat i gènere.
  • Promoure activitats i accions de promoció de la igualtat.
  • Fomentar l'associacionisme de les dones i la seva participació social.
  • Garantir els drets de les persones LGBTI
  • Desenvolupar estratègies de prevenció i sensibilització sobre totes les formes i àmbits de la violència masclista
  • Des del Servei d'Informació i Atenció a les Dones, garantir l'accés i l'abordatge de les diferents problemàtiques que puguin plantejar, especialment en l'àmbit de la violència masclista, facilitant l'accés als diferents recursos i l'assessorament en temes d'interès general per a les dones i les associacions.

 

 

REGIDORIA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I IGUALTAT

Plaça del Blat, 1 - Planta Baixa

Horari d'atenció telefònica: de 9 a 14h

Adreça electrònica: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Telèfon: 977 636 010

Bases reguladores dels premis de l'Ajuntement de Valls M. Dolors Vives i Rodon a activitats de diferent format basades en estudis de dones, de gènere i d'igualtat realitzades als centres escolars de la ciutat de Valls.

 

Primera. Objecte

 

L'Ajuntament de Valls regula les bases per a l'atorgament dels premis M. Dolors Vives i Rodon dirigits a la realització d'activitats de diferent format basades en estudis de dones, de gènere i d'igualtat realitzats per part de la comunitat educativa dels centres docents reconeguts/autoritzats pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat amb seu i àmbit de la ciutat de Valls.

L'objectiu de la convocatòria d'aquests premis és la incorporació de la perspectiva de gènere i de l'estudi de les dones a la formació i el foment de la igualtat en l'àmbit educatiu.

Aquest objectiu s'emmarca dins d'un dels eixos o línies de treball principals del Pla de Polítiques de Dones i d'Igualtat de Valls actualment vigent.

La convocatòria abasta: Treballs o activitats realitzats dins del si de la comunitat educativa dels centres docents reconeguts/autoritzats pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Podran prendre part en la convocatòria als premis activitats de diferents formats: de música, dansa, teatre, exposicions, projectes educatius, etc.

 

Segona. Requisits

Requisits dels sol·licitants:

Formar part de la comunitat educativa dels centres docents reconeguts/autoritzats pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat amb seu i àmbit de la ciutat de Valls.

Els participants s'hauran de trobar al corrent de les obligacions tributàries, així com les seves obligacions amb la Seguretat Social i no incórrer en cap de les circumstàncies que impossibilitin obtenir la condició de beneficiari de subvencions, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003 de subvencions.

 

Requisits dels treballs o activitats:

Ser un treball o activitat original, centrat o basat en temàtica d'estudis de dones, de gènere i d'igualtat.

Ha d'obtenir el vistiplau explícit de la direcció del centre docent de referència per a la seva candidatura a l'obtenció del premi objecte de la convocatòria.

 

Tercera. Incompatibilitats

Aquest premi és compatible amb altres de característiques semblants atorgats per altres entitats.

 

Quarta. Presentació de treballs

Documents que cal presentar:

  • Imprès de sol·licitud degudament emplenat, on consti el vistiplau i el segell de la direcció del centre. Annex 1. model formalitzat d'imprès de sol·licitud

  • Declaració de no estar incurs en cap dels supòsits de l'article 13.2 de la Llei de Subvencions 38/2003

  • Declaració d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

  • El projecte i la memòria de l'activitat portada a terme en suport físic electrònic i format PDF (en CD, llapis de memòria, etc.)

  • Les sol·licituds s’han d’adreçar a la regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament de Valls i s’han de presentar al Registre General de l'ajuntament de Valls (Plaça del Blat,1) junt amb la documentació que s'hi acompanya.

També es poden presentar en la forma que estableix l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En aquest cas, durant el període de presentació de sol·licituds, la persona interessada ho ha de comunicar, a més a més, a la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament de Valls via correu electrònic (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. )

En el cas que el treball s'enviï per correu certificat, la presentació de la documentació a l’oficina de Correus corresponent s’ha de fer d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, en un sobre obert, per tal que la sol·licitud, l’escrit o la comunicació adreçada a l'Ajuntament es pugui datar i segellar abans de ser certificat. Si la sol·licitud no està datada i segellada per l’oficina de Correus corresponent, s’entén com a data vàlida de presentació aquella en què entri al Registre General de l'Ajuntament.

L'Ajuntament de Valls pot demanar als aspirants qualsevol altra documentació que consideri convenient per tramitar aquest premi. Si és el cas, els aspirants l'hauran d'aportar en un termini màxim de deu dies hàbils. Si no ho fan, el jurat entendrà que desisteixen en la seva sol·licitud i arxivarà l'expedient sense fer més tràmits.

 

Cinquena. Termini

Una vegada publicada la corresponent convocatòria els centres aspirants a la obtenció dels premis disposaran de 15 dies hàbils per a la presentació de les seves candidatures.

 

Sisena. Dotació econòmica

S'atorguen un màxim de dos premis que seran lliurats als centres o col·lectius de referència dels treballs presentats.

  • Primer premi: 290 €

  • Segon premi: 200 €

A l'acceptació del corresponent premi monetari el centre signarà un document de compromís d'inversió del mateix en activitats / materials per al centre escolar el qual s'haurà de justificar en el termini de sis mesos a comptar a partir de la data de la signatura del document. Serà causa de revocació la no deguda justificació.

 

Setena. Difusió i lliurament de premis

El jurat farà pública la seva decisió durant el primer trimestre del curs escolar següent al de l'objecte de la convocatòria.

Durant el mes de novembre tindrà lloc l'acte de lliurament de premis i diplomes acreditatius.

 

Vuitena. Criteris de valoració

El jurat ha de valorar prioritàriament els criteris següents:

  • L'originalitat en el plantejament del tema i la metodologia emprada (fins a 20 punts).

  • La coherència en el plantejament dels objectius del projecte i el grau d'assoliment dels objectius plantejats (fins a 20 punts)

  • Col·lectiu al que va adreçat l'activitat i nombre de persones destinatàries ( fins a 20 punts)

  • La coherència, el rigor i el treball de les conclusions presentades (fins a 20 punts) i l'estructuració adequada del projecte/memòria, la presentació dels materials i l'ús adequat de recursos.

  • L'ús adequat de la llengua i la capacitat de síntesi així com la correcció en la utilització de llenguatge no sexista en la redacció del projecte/memòria i el seu desenvolupament (fins a 20 punts).

Puntuació màxima: 100 punts.

La puntuació mínima que cal obtenir per ser guardonat amb aquest premi és de 50 punts.

 

Novena. Jurat del premi

Aquesta convocatòria ha de ser resolta per un jurat format per:

El/la regidor/a d'Igualtat, o persona en qui delegui, que actua com a presidència del jurat.

El/la tècnic/a del SIAD de l'Ajuntament de Valls

El/a tècnic/a d'Ensenyament de l'Ajuntament de Valls

Tres de les membres del Consell Consultiu de Dones de Valls, nomenades a tal efecte per aquest òrgan
Les membres del jurat nomenaran a una de les vocals per tal que actuï com a secretària del jurat.

Si ho considera convenient, el jurat pot demanar l'assessorament tècnic i professional que cregui necessari per completar l'avaluació dels treballs.

 

Desena. Resolució de la convocatòria

El procediment de concessió d'aquest premi és el de concurrència competitiva, i la resolució del jurat s’ha de fer al llarg del primer trimestre del curs escolar a través del web de l'Ajuntament de Valls (www.valls.cat) i/o utilitzant qualsevol altre mitjà que el jurat consideri oportú.

El jurat no admetrà les sol·licituds que no compleixin els requisits publicats en aquestes bases, i redactarà una memòria justificativa de les causes de la no-admissió. La secretaria del jurat ho ha de comunicar als interessats i retornar-los les còpies lliurades.

Els premis es poden declarar deserts.

El jurat pot proposar una llista de reserva prioritzada. Si les persones guardonades renuncien al premi per incompatibilitat amb altres premis als que ha optat aquest serà atorgat a les següents persones de la llista de reserva.

Els aspectes que no estiguin regulats en les bases han de ser resolts pel jurat del premi.

Contra la resolució del jurat, s'hi pot interposar una reclamació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data que s'hagi notificat o publicat el resultat.

 

Onzena. Obligacions dels guardonats pel premi

En el moment d'acceptar i obtenir la condició de guardonat/a, les persones premiades han de signar un document d'acceptació del premi mitjançant el qual:

  • Cedeix a l'Ajuntament, sense límit de temps, el dret a publicar el treball i/o a difondre'l públicament. En qualsevol cas, en la difusió s'indicarà el nom de les persones premiades i el dels centres de referència al qual pertanyen.

  • En qualsevol activitat de difusió (publicacions, mitjans de comunicació, congressos, etc.) en què aparegui el treball o l'activitat guardonats, els/les autors/es es comprometen a mencionar explícitament que ha rebut el premi M. Dolors Vives Rodn atorgat per l'Ajuntament de Valls.

 

Dotzena. Acceptació de les bases i normativa d'aplicació

La participació en aquesta convocatòria comporta la plena acceptació d'aquestes bases.

Sense perjudici de les responsabilitats en què pugui incórrer, si l'ens deforma els fets, oculta dades o falseja la documentació aportada o consignada en la sol·licitud, se li revocarà aquest premi.
Si es revoca el premi perquè, quan se'n revisi la concessió (d'ofici o a conseqüència d'una reclamació), s'hi detecta que s'ha comès un error, s'han ocultat dades o s'han falsejat, la persona beneficiària haurà de reintegrar el premi indegudament percebut.

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases, s'hi apliquen els preceptes continguts al capítol IX del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Valls, abril de 2016

 

Informació: Servei d'Informació i Assessorament a les Dones de Valls.

Tel. 977 61 4040

mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..