Departament Activitats

Contaminació acústica

acusticEl Departament d'Activitats vetlla per la prevenció de la contaminació acústica al municipi, i s'encarrega de controlar el compliment de la mateixa per part d'activitats, en les relacions de veïnatge, etc.
Les dues eines principals que permeten gestionar la problemàtica de la contaminació acústica són l'ordenança municipal i el Mapa de Capacitat Acústica.

 

 

ORDENANÇA REGULADORA DE LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA I LES VIBRACIONS AL TERME MUNICIPAL DE VALLS

Es tracta de la normativa que regula tots els aspectes de contaminació acústica i vibracions de competència municipal. Descarrega el text íntegre prement aquest enllaç

 

Descarregar ordenança

 

 

Mapa Capacitat Acustica Valls

Es tracta de la cartografia que divideix el terme en diferents zones de sensibilitat acústica. En cadascuna d'elles es permet una major o menor quantitat de soroll en funció dels usos del sòl predominants en ella.

  Valls Mapa Capacitat Acustica APROVADA301017 35

 

ÀREES A

 

ÀREES B

 

ÀREES C

 

 

Documents

  • Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica.
  • Decret 176/2009, de 10 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, i se n’adapten els annexos.

NOTA: La normativa anterior se cita únicament a títol indicatiu. Consulteu sempre la darrera versió de la normativa aplicable, ja que pot haver estat modificada amb posterioritat a la seva publicació, així com qualsevol altra normativa sectorial que pugui haver aparegut.

 

Autorització d'abocament d'aigües residuals al clavegueram

Autorització d'abocament d'aigües residuals al clavegueram

El Departament d'Activitats gestiona la tramitació de les sol·licituds d'Autorització d'Abocament d'Aigües Residuals al Clavegueram.

D'acord amb el Decret 130/2003, les activitats incloses als annexos C, D i E del CCAE-93 i aquelles generin abocaments superiors a 6.000 m3/any, han d'obtenir un permís d'abocament al clavegueram públic. Per tant, aquelles activitats que aboquen al clavegueram municipal han d'obtenir un permís expedit per l'Ajuntament.

 

Documentos

  • Decret 130/2003, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis públics de sanejament. 
  • Reglament regulador d'aigües residuals al clavegueram dels nuclis urbans del municipi de Valls.

NOTA: La normativa anterior se cita únicament a títol indicatiu. Consulteu sempre la darrera versió de la normativa aplicable, ja que pot haver estat modificada amb posterioritat a la seva publicació, així com qualsevol altra normativa sectorial que pugui haver aparegut.

 

Tràmits relacionats

  • Sol·licitud d'autorització d'abocament d'aigües residuals al clavegueram.

Informes de compatibilitat urbanística

Informes de compatibilitat urbanística

El Departament d'Activitats gestiona la tramitació de les sol·licituds d'Informes de Compatibilitat Urbanística. D'acord amb l'article 60 de la Llei 20/2009, el titular ha d'adjuntar a la seva sol·licitud d'autorització o de llicència d'activitat un Informe de Compatibilitat Urbanística que garanteixi que l'activitat és compatible amb l'ordenació urbanística vigent.

 

Documents

  • Ordenança reguladora del sistema municipal d’intervenció administrativa en les activitats i instal·lacions que es desenvolupen al terme municipal de Valls.
  • Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

NOTA: La normativa anterior se cita únicament a títol indicatiu. Consulteu sempre la darrera versió de la normativa aplicable, ja que pot haver estat modificada amb posterioritat a la seva publicació, així com qualsevol altra normativa sectorial que pugui haver aparegut.

 

Tràmits relacionats

  • Sol·licitud d'Informe de Compatibilitat Urbanística.

Activitats recreatives i d'espectacles públics de caràcter extraordinari

Activitats recreatives i d'espectacles públics de caràcter extraordinari

D’acord amb l’article 108 del Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, se sotmeten al règim de llicències i autoritzacions els espectacles públics i les activitats recreatives de caràcter extraordinari definides a l'article 42.1 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol.

S'entenen com activitats recreatives de caràcter extraordinari aquelles que no estan incloses dins de la llicència, autorització o comunicació prèvia de l'establiment o espai obert al públic en qüestió.

Independentment d'això, també se sotmeten al règim d'intervenció en matèria de prevenció d'incendis establert per la Llei 3/2010.

 

Documents

  • Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
  • Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives.
  • Ordenança reguladora del sistema municipal d’intervenció administrativa en les activitats i instal·lacions que es desenvolupen al terme municipal de Valls.
  • Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
  • Informació sobre la tramitació d'Activitats Recreatives de Caràcter Extraordinari.
  • Model de memòria per a actuació en viu i perllongació de l'horari d'obertura en activitats musicals.
  • Model de memòria per a activitat extraordinària en bars i restaurants.
  • Model de memòria per a activitat extraordinària per a entitats, associacions i revetlles.
  • Model de declaració responsable per a activitats recreatives.

NOTA: La normativa anterior se cita únicament a títol indicatiu. Consulteu sempre la darrera versió de la normativa aplicable, ja que pot haver estat modificada amb posterioritat a la seva publicació, així com qualsevol altra normativa sectorial que pugui haver aparegut.

 

Tràmits relacionats

  • Comunicació d'actuació en viu i perllongació d'horari en activitats musicals.
  • Sol·licitud de llicència per a activitat recreativa de caràcter extraordinari.